evergreen מרכז, קליניקה לרפואה משלימה, הוליסטית

כאבי הגב הם אחת התלונות הרפואיות הנפוצות ביותר בקרב בני האדם. הכאב יכול להישאר במקום אחד וגם להקרין למקומות אחרים. לעיתים נדירות כאב גב הוא מסכן חיים אבל חשוב לבדוק כל כאב חוזר או כרוני על ידי רופא.

אני רוצה להמליץ לכם על  5 "תרגילי זהב" –

אם תבצעו אותם כל יום תרגישו שיפור משמעותי!

יש לחזור על כל תרגיל בין 5-10 פעמים בבוקר או בערב, או שניהם. ככל שהתרגול נעשה יותר בעדינות ובקלות הוא אפקטיבי יותר!

בישיבה על כסא:

* סובבו לאט רק את פלג הגוף העליון לאחור. לנסות להגיע לזווית של 90 מעלות בין הכתף למשענת. הישארו בפיתול למספר נשימות עמוקות. שימרו על גב זקוף.

בשכיבה:

* להעמיד כפות רגליים בפיסוק קל: בנשיפה, דחפו מעט את הרצפה עם כפות הרגליים ושימו לב איך האגן מתגלגל אחורה. בשאיפה הרפו.

* להחזיק בברכיים (כל יד מחזיקה ברך): בשאיפה, הרחיקו את הברכיים (ידיים מתיישרות) ובנשיפה קרבו אל החזה. הוסיפו חיבוק של הברכיים קרוב לחזה ללא תנועה לעוד מספר שניות.

* להעמיד כפות רגליים בפיסוק רחב: בנשיפה, שתי הברכיים שוקעות לצד אחד ובו זמנית גלגלו את הראש לכוון הנגדי. בנשיפה הבאה, להחזיר ברכיים וראש. בנוסף, הישארו עם הברכיים בצד למספר נשימות עמוקות. הרפו שרירים שלא צריך לאמץ.

בעמידה:

* בשאיפה, להבליט את בית החזה עם פריסת ידיים ישרות אחורה (זווית של 45 מעלות מהגוף) והרגישו שהשכמות מתקרבות אחת לשנייה. בנשיפה להרפות.

** בנוסף, אני ממליצה לכם לצאת להליכה לפחות 3 פעמים בשבוע ל-45 דקות עם נעליים נוחות וחיוך ☺

כתבה: עדי תמר, מדריכת "התעמלות לאיזון הגוף ובריאות הגב"

השארת תגובה